Kilpailu Koko Suomen Halki vei tubettajat Daniel Aholan ja Andreas Tolosen uudenlaiseen rooliin. Nollabudjetilla kuljettu reality-seikkailu kuvattiin 24/7 minitiimillä.
Suomen halki neljässä päivässä, ilman rahaa ja tehtävien kautta K-Marketeille – siinä lähtökohdat seikkailukisalle Kilpailu Koko Suomen Halki, joka vei katsojat ja kilpailijat ainutkertaiselle matkalle.
Neljän päivän seikkailu halki Suomen
Tubettajat Daniel Ahola ja Andreas Tolonen luotsasivat neljän kahden hengen joukkueen seikkailukisan, jossa tavoitteena oli selviytyä Hangosta Nuorgamiin nollabudjetilla. Matkan varrella joukkueet suorittivat tehtäviä eri K-Marketeilla. Alun perin kuudelle päivälle suunniteltu rupeama taitettiin lopulta neljässä intensiivisessä vuorokaudessa.
– Kokonaisuutena aivan älytön pläjäys, Ahola huokaa kisan jälkeen.
– Pienellä tiimillä rakennettiin kokonainen reality-show halki Suomen. 24/7 kuvausta sekä jatkuvaa järjestelyä ja säätöä.
Tolosen mukaan projekti oli rankka mutta palkitseva:
– Projektina oli kuitenkin kiva, koska olimme Danielin kanssa täysin uudessa roolissa kisaisäntinä.
Näytä tämä julkaisu Instagramissa
Kilpailijat yllättivät monipuolisuudellaan
Joukkueet valittiin Aholan ja Tolosen omista seuraajista, ja molemmat ovat tyytyväisiä valintoihinsa.
– Tiimit olivat uskomattoman hyviä. Jokainen toi omat vahvuutensa peliin, ja se teki kisasta jatkuvasti kiinnostavan, Ahola kehuu.
Kisan aikana suoritetut tehtävät testasivat niin hoksottimia kuin fyysistä kuntoa. Tolonen muistelee erityisesti Rukalla juostua kisaa tunturin huipulle. Aholalle puolestaan mieleen jäi Kuopiossa suoritettu bisneshaaste.
– Se oli upea osoitus siitä, miten luovuus ja paineet saa ihmiset toimimaan ihan eri tasolla. Kaikki keksivät ihan omanlaisensa bisneksen ja tekivät tulosta. Tunnissa kympistä sataan – oikeasti inspiroivaa katsottavaa.
Elämää mullistavia kokemuksia
Paluumatkalla etelään kisaisännille valkeni, miten syvän vaikutuksen kisamatka oli tehnyt osallistujille.
– He puhuivat siitä, miten tämä matka oli muuttanut heitä – että neljässä päivässä voi syntyä oikeasti elämää mullistavia kokemuksia, Ahola kertoo.
– Se fiilis, kun näkee että on voinut tarjota muille sen saman, mitä me olemme itse saatu omilla seikkailuillamme – se on se, miksi tätä tehdään.
Kyläkaupat ja kauppiaat mukana kisassa
Kisan aikana tärkeässä roolissa olivat paikalliset K-Marketit ja niiden kauppiaat, jotka osallistuivat vaihtelevin tavoin – joskus opastamalla, toisinaan osallistumalla itse tehtäviin.
– Kisassa nähtiin aivan mahtavaa heittäytymistä joukkueilta, kummaltakin kisaisännältä sekä tietysti kauppiailta, kiittää K-Marketin markkinointijohtaja Ida Virkki.
– K-Marketit ja niiden kauppiaat ovat olennainen osa omia kaupunkeja ja kyliään, ja oli mahtavaa, että saimme tuotua heitä esiin tällä tavalla!
Kilpailu Koko Suomen Halki -kisan kokopitkä video on nyt katsottavissa K-Marketin YouTube-kanavalla. Sarjan lyhyempiä jaksoja julkaistaan päivittäin K-Marketin TikTok-tilillä.
Lue lisää ajankohtaisia YouTube-uutisia!