TikTok ja KooKoo aloittavat merkittävän kumppanuuden, joka tuo kouvolalaiselle pääsarjajääkiekolle kansainvälistä näkyvyyttä ja vahvistaa koko alueen yhteisöllisyyttä.
KooKoo ja TikTok ovat solmineet merkittävän sopimuksen, jonka myötä yksi maailman suurimmista sosiaalisen median alustoista liittyy kouvolalaisen pääsarjajääkiekon pääyhteistyökumppaniksi. Yhteistyö tuo yhteen paikallisen urheiluseuran ja globaalin viihdejätin.
Lue myös: Daniel Ahola haastoi Red Bullin TikTokissa – yleisö vastasi yli 90 000 tykkäyksellä
Näkyvyyttä kaukalossa ja sen ulkopuolella
TikTokin logo tulee näkymään KooKoon pelipaitojen etuosassa sekä Lumon Areenan kaukalon keskialueella. Lisäksi brändi on vahvasti esillä kotiotteluiden areenalla. Kyseessä on ensimmäinen näin laaja-alainen yhteistyö, jonka TikTok solmii suomalaisen urheiluseuran kanssa.
– On erittäin hienoa, että kansainvälisesti näin merkittävä toimija on päättänyt lähteä tukemaan kouvolalaista pääsarjakiekkoilua. Yhteistyö on meille merkittävä ja se luo yhdessä muiden kumppaneiden kanssa tukevaa pohjaa alkavalle kaudelle, kommentoi KooKoon toimitusjohtaja Sakari Välimaa.
TikTok haluaa vahvistaa paikallista yhteisöä
TikTokin mukaan yhteistyön tarkoitus on tukea urheilumenestystä ja vahvistaa yhteisöllisyyttä Kouvolassa.
– TikTokin vakiinnuttaessa jalansijaa Suomessa Kouvolan datakeskuksen myötä, olemme iloisia voidessamme tukea samalla urheilumenestystä ja unohtumattomia elämyksiä yhteistyössä KooKoon kanssa. Yhteistyö hyödyttää seuraa, sen kannattajia kuin koko Kouvolan seutua ja sen ulkopuolellakin, kertoo Christian Hannibal, TikTokin Suomen yhteiskuntasuhteista vastaava johtaja.
– Toivomme, että TikTokista tulee meille pitkäaikainen kumppani, joka tukee kouvolalaisen pääsarjajääkiekon kehittämistä ja vahvistamista myös tulevaisuudessa, Välimaa jatkaa.
Taustalla miljardiluokan investointi Kouvolaan
TikTok rakentaa parhaillaan Kouvolan Korialle uutta datakeskusta, joka on osa yhtiön Project Clover -hanketta eurooppalaisten käyttäjien tietoturvan vahvistamiseksi. Kyseessä on miljardiluokan investointi, jonka odotetaan tuovan merkittävää talouskasvua alueelle ja työllistävän jo rakennusvaiheessa useita satoja henkilöitä.
Valmistuttuaan datakeskuksen arvioidaan työllistävän noin 200 ammattilaista, kuten sähköasentajia sekä IT- ja jäähdytysjärjestelmien asiantuntijoita.
TikTok tuttu näky myös kansainvälisillä areenoilla
TikTok on jo aiemmin ollut mukana kansainvälisissä urheilutapahtumissa. Yhtiö toimi virallisena sponsorina vuoden 2020 jalkapallon EM-turnauksessa ja on näkynyt esimerkiksi NHL-joukkue Washington Capitalsin peliasuissa. Nyt se tekee merkittävän avauksen suomalaisessa urheilussa liittyessään KooKoon pääyhteistyökumppaniksi Liiga-kaudelle.
Lue lisää ajankohtaisia TikTok-uutisia!
Näytä tämä julkaisu Instagramissa