Tubettajakaksikko Niko ja Santtu avasivat Sijoituskästissä, miten heidän mediabrändinsä pyörii isoilla rahoilla. Niko ja Santtu paljastivat tulonsa ja kertoivat tienaavansa pelkällä YouTube-mainonnalla yli 100 000 euroa vuodessa.
Niko Meuronen ja Santeri Hänninen eli NikojaSanttu ovat rakentaneet YouTube-kanavastaan monialaisen ilmiön, joka on laajentunut videoista tapahtumiin ja elokuvatuotantoon. Vierailullaan Sijoituskästissä he kertoivat, että kanavan tärkein tulonlähde on edelleen YouTuben oma mainosjärjestelmä.
– Tärkeimpänä tietenkin tää meidän YouTube-kanava. Ainut jatkuva tulo meillä on se AdSense eli YouTube-katselukerroista tuleva raha, Santtu sanoi.
Niko vahvisti, että pelkkä AdSense tuottaa heille vuosittain kuusinumeroisen summan.
– Kyllähän se yli 100 tonnia joka vuosi vähintään, hän totesi.
Lue myös: Cancel-elokuvan tunnusbiisi yllätti Nikon ja Santun – mukana YouTube-meemien klassikot
Tubettajat kertoivat lisäksi ansaitsevansa yhteistöistä, live-esiintymisistä ja fanituotteiden myynnistä. Heidän mukaansa tulot eivät kuitenkaan jää taskuun, vaan lähes kaikki sijoitetaan takaisin sisältöihin ja uusiin projekteihin.
– Ollaan edetty aika paljon kädestä suuhun. Kaikki mitä ollaan saatu, on laitettu seuraaviin videoihin, Santtu kertoi.
Alta voit katsoa Nikon ja Santun vierailun Sijoituskästissä.
Lue lisää ajankohtaisia YouTube-uutisia!
