MrBeast on tehnyt sen taas – YouTuben suurin tähti Jimmy Donaldson on vihdoin ohittanut T-Seriesin ja noussut tilaajamäärässä ykköseksi.
MrBeast, oikealta nimeltään Jimmy Donaldson, on vihdoin ohittanut intialaisen levy-yhtiön T-Seriesin ja saavuttanut YouTuben tilaajamäärän kärkisijan. T-Series piti hallussaan ennätystä viiden vuoden ajan, mutta MrBeastin kanava ylitti sen tilaajamäärän viime sunnuntaina. Vielä kaksi päivää sitten, MrBeast kommentoi kuvakaappauksen kera YouTube-yhteisössään näyttäen merkittävän yli miljoonan tilaajan eron kanavien välillä.
Huimat temput ja ennätysten rikkominen
MrBeast on tunnettu suurista tempauksistaan, kuten yksityisten saarten jakamisesta, elävältä hautautumisesta ja Netflixin Squid Game -hittisarjan todellisen version järjestämisestä. Kanavan tilaajamäärä nousi huimasti yli 2 miljoonalla päivässä lauantaina, mikä toi hänelle ennätyksellisen 269 miljoonan tilaajan määrän. Tämä saavutus ylitti T-Seriesin 266 miljoonan tilaajan määrän.
Donaldsonin nousu YouTuben kärkeen ei ole tullut ilman merkittäviä ponnisteluja. Hän on omistautunut valtavasti resursseja ja aikaa sisältöönsä, mikä näkyy myös hänen huomattavassa varallisuudessaan. Forbes arvioi hänen nettovarallisuudekseen noin 500 miljoonaa dollaria vuonna 2022, ja hän oli ensimmäinen Forbesin 50 parhaan sisällöntuottajan listalla vuonna 2023. Monien muiden internet-persoonien kokeman suosion hiipumisen sijaan, MrBeast ja hänen kanavansa tilaajamäärä kasvaa yhä edelleen kiihtyvää vauhtia.
Laajentuva imperiumi ja tulevaisuuden suunnitelmat
Elon Musk oli yksi niistä, jotka onnittelivat MrBeastia uuden ennätyksen saavutuksen johdosta. Musk on kannustanut sisällöntuottajia, kuten MrBeastia, julkaisemaan videoitaan X-alustalla (aiemmin Twitter), joka on osa hänen strategiaansa tehdä alustasta tuottoisampi. MrBeast kertoi tammikuussa ansainneensa 250 000 dollaria ensimmäisestä X:ssä julkaistusta videostaan samalla jakaessaan rahan pois onnekkaille.
Vaikka MrBeast on tunnetuin YouTube-osaamisestaan, ei hänen tekeminen siltikään rajoitu vain YouTubeen, sillä hän on laajentanut brändiään myös ruokabisnekseen Feastables-suklaatuotteilla ja MrBeast Burger -ketjulla. Lisäksi hän on sopinut Amazonin kanssa uuden Beast Games -ohjelman luomisesta Prime Videolle, jossa 1000 ihmistä kilpailee 5 miljoonan dollarin palkinnosta.
Viimeisimmässä videossaan MrBeast antaa 10 000 dollaria jokaisesta päivästä, mitä osallistuja on villissä luonnossa selvinnyt. Alla olevassa videossa voittajatiimi voitti 670 000 dollaria.